Afhold events med afstandskrav

Det kræver en anderledes tankegang, hvis du ikke kan afholde dine events som vanligt. Har du events med siddende gæster, kan du i øjeblikket have flere gæster, end hvis de ikke er siddende med faste pladser. Der er dog også restriktioner i forhold til siddende gæster, som skal overholdes for, at du kan afholde dit arrangement uden at bidrage til et øget smittetryk – orienter dig om de aktuelle regler på coronasmitte.dk
Udnyt pladserne bedst muligt
Der er i tiden flere overvejelser og bekymringer ved at afholde arrangementer, end der var for bare et år siden. For eksempel skal du danne et overblik over, hvordan du håndterer fordelingen af pladser, sektioner eller områder på din lokalitet, om det så er en foredragssal, en kirke, en hal eller noget helt fjerde.
Har du en salsplan over de pladser, du har til rådighed, er det nemt at fordele pladserne til dine gæster. Selvom der er særlige regler med ekstra afstand, kan du stadig bruge et billetsystem uden på forhånd at fjerne eller blokere udvalgte pladser fra salget, som f.eks. hver anden eller hver tredje plads.
Med et Safeticket billetsystem kan du vælge at slå en funktion til, der automatisk blokerer en ekstra plads på hver side af de valgte pladser af en ordre. Det betyder, at den næste billetkøber ikke ville kunne vælge pladserne lige op ad den første køber, men der i stedet vil være en plads fri i mellem. På den måde kan du sælge flest mulige billetter, uden at overtræde restriktionerne.
Vi formoder, at andre billetsystem-kolleger har en lignende funktion, som du kan få adgang til, hvis du har brug for dette for at gennemføre dit arrangement.
Bidrag til smitteopsporing
Hvad gør du i tilfælde af, at en af dine gæster kontakter dig efterfølgende, fordi vedkommende har fundet ud af, at personen formodentlig har været eller er blevet smittet til dit arrangement?
Vil du give beskeden videre, så dine gæster kan tage sine forholdsregler og blive testet? Det kan være alle gæster, eller kun dem der har befundet sig nærmest den smittede person. Hvis du gerne vil bidrage til smitteopsporing, skal du i så fald have oplysninger, du kan kontakte relevante personer på.
Når du bruger et billetsystem, kan du indsamle kontaktoplysninger, som dine gæster vil oplyse ved billetbestilling. Til dette formål anbefaler vi, at indsamle som minimum navn, mail og telefonnummer, så du har mulighed for at komme i kontakt med dine gæster, hvis det bliver relevant. Almindelige kontaktoplysninger som de nævnte opbevares i 5 regnskabsår ifølge bogføringsloven, så selvom dit arrangement er afholdt, vil du stadig kunne tilgå oplysningerne.