Arrangér dit E-sport-event med et billetsystem

Hvis du afholder LAN-party for flere end bare dine nærmeste venner, er det godt med et system til at styre tilmeldingerne. Uanset om det er det helt store med sponsorer eller et mindre et for lokalområdet, er det nemt at tilpasse systemet til dit behov.

Foreningers brug af billetsystemer

Der findes mange slags foreninger i Danmark, og langt de fleste af dem afholder også en form for arrangementer, der holder gang i foreningslivet. Det kan være alt fra sportsevents og fester til fællesspisning og generalforsamlinger. Du kan både bruge billetsystemet som et tilmeldingssystem, så du ved, hvor mange der møder op, men det kan også bruge det som et betalingssystem for et billetsalg.

Kirker og menighedsråd

2020 var året, hvor kirker i større grad fik brug for tilmeldingssystemer for bl.a. at håndtere dem, der gerne vil i kirke til jul uden at samle alt for mange på én gang. Selvom det ikke længere er nødvendigt, kan vi måske lære lidt af det. Det kan være en fordel at få styr på, hvor stor tilslutningen til diverse arrangementer er, så du kan få en ide om, hvad der er attraktivt både blandt den yngre og ældre menighed.

Særlige billetter til din udvalgte kundegruppe

Har du en særlig kundegruppe, f.eks. medlemmer, VIP’s eller andre grupper, der ofte deltager i dine arrangementer, kan det være en god ide at gøre det så nemt som muligt for dem at bestille billetter, så de ikke bliver forhindret undervejs i bestillingsprocessen.

Få særlige informationsfelter på billetten

En nyhed i Safeticket er, at du ikke længere behøver at lave krumspring for at få flere oplysninger end standardinformationer om billetkøberen direkte på billetten. Du kan endda få de særlige oplysninger på billetten kvit og frit.

Idrætsforeningers tilmeldinger og billetsalg

Når idrætsforeningen eller andre lokale “arrangører” står får den årlige byfest, har der mange steder været tradition for at klare tilmeldinger manuelt, så en eller to har ansvaret for det, eller også har deltagerne bare skulle møde op på dagen. Hvis deltagerne bare skal møde op og betale på dagen, kan de give usikkerheder i forhold til mad, pladser og om arrangement kan løbe rundt økonomisk. Dertil koster det også de frivilliges tid at holde styr på tilmeldinger, som kan komme på alle mulige tidspunkter.

Derfor kan det være en god ide at bruge et billetsystem til at holde styr på tilmeldinger og eventuelle betalinger, så det bare er at hente en liste over deltagerne. Hvis der er betaling ved tilmelding, er der heller ikke nogen, der skal stå og fumle med betalinger, som måske kan være stressende at holde styr på, hvis alle tropper op samtidig, står i kø og måske ikke betaler med lige penge.

Brugerhåndtering i dit billetsystem

Når du har et Safeticket billetsystem, kan du have lige så mange brugere tilknyttet, som du har brug for. Vi opfordrer til, at hver person har sin helt egen bruger. På denne måde er det nemmere at huske sin egen mail og sit kodeord. Skulle en bruger ske at glemme sit login alligevel, kan brugeren nulstille sit kodeord, uden det går udover alle andre brugere.

Få styr på genåbningsplanen

Længe har vi glædet os til en mere normaliseret måde at afholde events på. Heldigvis kan vi efterhånden se en ende på samtlige restriktioner. Nogle restriktioner er allerede trådt ud af kraft på særlige områder, mens andre fortsat er gældende i et vist omfang. De nedenstående lempelser er dog med forbehold for myndighedernes ændringer.