Brugerhåndtering i dit billetsystem

Når du har et Safeticket billetsystem, kan du have lige så mange brugere tilknyttet, som du har brug for. Vi opfordrer til, at hver person har sin helt egen bruger. På denne måde er det nemmere at huske sin egen mail og sit kodeord. Skulle en bruger ske at glemme sit login alligevel, kan brugeren nulstille sit kodeord, uden det går udover alle andre brugere.
Der er også muligt at give brugerne forskellige rettigheder i billetsystemet. F.eks. kan en brugers rettigheder begrænses til kun at kunne se ordrer og scanne billetter for et eller flere udvalgte arrangementer, hvis personen ikke bruger systemet til andet. Det kan også være, at den økonomiansvarlige, der begrænses til kun at kunne tilgå den økonomisk relevante del af systemet. Du bestemmer selv, hvordan adgangen til billetsystemet for de forskellige brugere skal strikkes sammen, så det giver mening for jer.
Flere superbrugere
Vi anbefaler dog, at der som minimum er 2 superbrugere, hvis I er flere om systemet eller . Hvis den ene forlader “selskabet” af en eller anden årsag, kan den anden nemt tage over, fordi denne person stadig har fuld adgang til systemet. Den tilbageværende kan dermed også fjerne brugere, der ikke længere skal have adgang til systemet, ligesom superbrugeren kan tilføje nye brugere i systemet, hvis nogen skal overtage.
Giv eksterne personer sin egen bruger
Det er især hjælpsomt at kunne give individuelle brugere, hvis du har en ekstern person eller virksomhed til at hjælpe med f.eks. markedsføring eller andet. I sådan en tilfælde kan du give dem sin egen bruger med eget login til dit billetsystem. Du kan derfor også begrænse adgangen til kun de dele af systemet, som de reelt har behov for. Så snart de har hjulpet med det, de skulle, kan du fjerne deres brugere igen. På den måde kan du fortsat have fuld kontrol over, hvem der har adgang til dine og dine billetkøberes data.
Er du i tvivl om, hvordan du opretter flere brugere i dit billetsystem, kan du finde dokumentationen til det her.