Tak. Vi ringer til dig.
×

Drive-in arrangementer

Drive-in biografer var engang et hit, og i 2020 har det været med til at give Danmark oplevelser igen. Har du gået i tankerne med et drive-in-koncept, men ikke ved hvor du skal starte?

Omend det drejer sig om koncerter, biografer, banko eller noget helt andet i et drive-in-format, kan du finde hjælp til at få stablet det på benene her.

Inspiration til planlægning af drive-in events

Lokalitet

Når du planlægger et arrangement som et Drive-in-koncept, betyder det også, at du skal finde et sted, hvor der er plads til at parkere biler i rækker foran en scene, skærm eller lign.

Hvor finder du en plads med en skærm eller scene eller mulighed for at sætte det op?
Hvor mange biler er der plads til, og hvor tæt må bilerne parkere? Sørg for at sikkerheden er i orden.
Er det nemt at vide, hvilken vej man skal køre ind og ud af pladsen? Eller skal bilerne guides for at mindske eventuelle fejltagelser?
Er der mulighed for at gå på toilet?
Skal eventet gentages på det pågældende sted?

Dato og klokkeslæt

Hvornår afholdes eventet?
Hvornår begynder billetkøbere/biler at ankomme?
Er det gentagende events?

Underholdning

Du har måske en idé om, hvad underholdningen skal være – det er næsten kun fantasien, der sætter grænsen for, hvad man kan arrangere som Drive-in-koncept. Det kan være indenfor kategorier som comedy, musik, filmvisning, bankospil, foredrag, sport liveudsendelse. Husk det vigtige er, hvordan billetkøberne oplever dit arrangement fra bilen.

Hvilken film, kunstner, opråber eller andet skal på scenen/skærmen?
Hvilken kanal høres lyden på i bilerne?

Medhjælpere

Hvem står for diverse opgaver?
Er det lønnede personer eller frivillige?

Mersalg

For nogen drive-in-arrangementer vil det give mening, at der bliver solgt f.eks. snacks og drikkevarer. Selv hvis det er et foredrag, kan det også give mening, hvis billetkøberne gerne vil have noget til den søde tand undervejs, da det alligevel ikke vil forstyrre foredragsholderen eller de andre deltagere i andre biler.

Skal der være mulighed for at købe snacks, drikkevarer, merchandise eller lign?
Skal mersalget foregå før arrangementet starter eller er der også mulighed for at købe noget undervejs?

Markedsføring

Konceptet drive-in er ikke særligt udbredt i Danmark, selvom der har været en lille opblomstring af det i foråret 2020. Derfor kan markedsføring være afgørende for, at du får nok billetkøbere til at deltage til dit arrangement. Gør dig tanker om, hvem der kunne finde på at deltage, og hvor langt omkring i landet, du skal markedsføre dig.

Hvem er målgruppen, i hvilket område bor de, og hvordan fanger du deres opmærksomhed?
Skal du bruge sociale medier, en hjemmeside, har du lokale samarbejdspartnere, der kunne hjælpe dig med at gøre opmærksom på konceptet, den traditionelle annonce i avisen, eller noget helt andet?
Kan billetkøberne aktiveres på sociale medier og dele oplevelser derfra?

Økonomi

Der er også et økonomisk aspekt at tage hensyn til, for at det økonomisk giver mening at planlægge arrangementet.

Hvor mange billetter skal der sælges før, det giver mening af afholde?
Er billetprisen pr. bil eller pr. person? Det må der ikke være tvivl om ved køb.
Hvilke omkostninger har du til leje af pladsen, underholdningen, evt. snacks, evt. løn til medhjælpere/medarbejdere, billetsalg, markedsføring og lign.

Administration af billetsalg

Hvis du selv skal holde styr på billetsalget manuelt, kan det nemt blive overskueligt. Derfor vil et online billetsystem være at foretrække. På den måde vil billetkøbere også kunne købe billetter når som helst på døgnet uden at forstyrre dig. Derfor er det en god idé at undersøge, hvilket billetsystem, der passer til dine beov.

Har du brug for et billetsystem til at tage imod betalingen?
Hvilket billetsystem kan tilbyde det, du har brug for?

  • Hvornår får du pengene?
  • Hvad koster det at have billetsystemet?
  • Er du sikker på at billetleverandøren stadig eksisterer, når arrangementet er afholdt?
  • Har du brug for at kunne genkende en nummerplade eller lign. enten på billetten eller i systemet.
  • Koster det noget at få hjælp til billetsystemet?

Skal der tjekkes billetter ved indgangen af pladsen?

Har du brug for hjælp? Ring til os på telefon 7020 4720