Tak. Vi ringer til dig.
×

Kurser & Workshops

Hvis du har idéen til dit kursus eller din workshop, så har vi lidt inspiration til dig til at få styr på alt det praktiske, der ligger i planlægningen.

Du finder input til, hvordan du kommer i gang med planlægningen, så du kommer ud over stepperne med dine kurser og workshops.

Input til planlægning af kurser og workshops

Lokaler

Afholder du kurser eller workshops, er de helt rigtige lokaler til formålet vigtig for en god oplevelse.

Skal man lave noget særligt, som kræver specielt udstyr? F.eks. køkken, værktøj, drejeskive til ler, ovn eller noget helt andet.
Hvor mange er der plads (og udstyr til) ad gangen?
Er det teamwork eller gør man det enkeltvis?
Er det et kursus, hvor det er tankerne skal arbejde?
Skal deltagerne selv have noget at notere med, eller får de redskaber til rådighed, f.eks. papir og pen?
Hvad får deltagerne med derfra?
Er der parkeringsmuligheder eller andre transportmuligheder?

Dato og klokkeslæt

Hvilke dage og tidspunkter er der mulighed for at deltage?
Hvor lang tid varer det?
Får man forsyninger undervejs, hvis det giver mening i forhold til længden af kurset eller workshoppen?
Er det en workshop/et kursus der varer over en eller flere sessioner?
Varer det over flere dage i streg – er der i så fald mulighed for overnatning, f.eks. hvis man kommer langvejs fra?

Undervisere

Underviserens kvalifikationer er vigtige for en god oplevelse. Hvis du ikke selv er underviseren, skal du undersøge hvem der kan det, du gerne vil give dine deltagere. Måske er det én, deltagerne kender fra noget andet indenfor samme emne. Det kan dog også være en, der har stor erfaring med det.

Hvem underviser? Er der en enkelt på, eller kommer der input/undervisning fra flere forskellige?
Er der mulighed for at søge hjælp ved en eller flere supervisorer, hvis det er noget, deltagerne selv skal prøver kræfter med?

Markedsføring

Hvis du ikke har planlagt at afholde et kursus eller en workshop på baggrund af stor efterspørgsel, så det sælger sig selv, skal du tænke markedsføring ind i planerne.

Hvem er målgruppen og hvordan fanger du deres opmærksomhed?
Skal du bruge sociale medier, en hjemmeside, annoncer i særlige fagblade eller noget helt andet?
Kan deltagere aktiveres på sociale medier og dele oplevelser eller kreationer derfra, så andre kan blive inspireret?
Ønsker du at få feedback efter afholdelse?

“Det er supersmart, at man i Safeticket kan dublere og kopiere arrangementer, så man ikke begynder forfra hver gang.”

– Jannie Lehmann, Viceforstander, Højskolen Marielyst

Administation af deltagere og billetsalg

Gør dig selv en tjeneste ved at lette det administrative arbejde, så du kun skal bekymre dig om, at afholdelsen sker efter planen. Et billetsystem holder styr på deltagertilmeldinger, betalinger og eventuelle informationer om deltagerne.

Har du brug for et billetsystem til at tage imod betalingen og lave online billetsalg?
Hvilket billetsystem kan tilbyde det, du har brug for?

  • Hvornår får du pengene?
  • Hvad koster det at have billetsystemet?
  • Er du sikker på at billetleverandøren stadig eksisterer, når kurset/workshoppen er afholdt?
  • Kan billetsystemet det, du har behov for?
    • Er det for medlemmer eller ikke-medlemmer eller begge dele? Er der fordele, hvis der er medlemmer?
  • Koster det noget at få hjælp til billetsystemet?

Skal der tjekkes billetter ved start?

Økonomi

Hvis det er et arrangement, du gerne vil afholde af flere omgange, er det vigtigt, at du tjener penge på dit kursus eller din workshop. Derfor er det en god ide at få et overblik over dine samlede omkostninger for dit arrangement.

Hvor stor omkostninger udgør lokaler, underviser og evt. materialer/udstyr til deltagerne?
Hvor mange skal der som minimum være på hver kursus eller workshop, du får overskud?
Hvad ligger billetprisen på?
Er der brug for forsyninger undervejs, og er det inkluderet i prisen?

Har du brug for hjælp? Ring til os på telefon 7020 4720