Tak. Vi ringer til dig.
×

Online arrangementer

Er det første gang du afholder et online forløb? Eller mangler du inspiration til, hvordan du får styr på det hele til næste gang?

Omend det er et online foredrag, kursus, undervisning eller noget helt andet, kan du søge lidt nærmere her, hvilke overvejelser, der vil være gode at gøre i forbindelse med dit arrangement.

Input til dine online arrangementer

Medie

Først og fremmest skal du bruge et medie til at afholde dit online arrangement igennem. Når du har valgt det, er det vigtigt at teste dets funktioner, så du ved på forhånd, hvordan tingene fungerer, så du fremstår professionel.

Er det indspillet på forhånd, så deltagerne får tilsendt adgang eller er det live “undervisning”?
Hvilket medie bruges? (f.eks. Skype, Zoom, Crowdcast, BlueJeans, Adobe Connect eller Whereby).
Skal det understøtte bestemte forhold?
Hvor mange skal kunne deltage samtidig?
Skal du kunne høre/se deltagerne undervejs eller er et kommentarfelt nok?
Skal du have mulighed for at optage dit live-stream, så deltagere der bliver forhindret, kan se det efterfølgende eller så deltagere kan gense dine guldkorn?
Er det en eller flere sessioner?

Dato og klokkeslæt

Hvornår afholdes dit online event?
Afholdes det af flere omgange?
Får deltagerne en påmindelse kort før start?

Arranger online kursus, foredrag eller undervisning Dato for arrangement
Deltag i online undervisning, kursus, webinar eller lign.

Underviser eller oplægsholder

Uanset typen af online arrangement, skal der som minimum én på skærmen, der fortæller eller underviser. Hvis der er flere på skærmen enten skiftevis eller samtidig, er det en god idé at afprøve inden den officielle afholdelse.

Hvem skal undervise, instruere eller forklare?
Skal vedkommende have en anden “med på linjen”?
Hvis den anden ikke sidder i samme rum, hvordan skal samspillet mellem jer både visuelt, funktionelt og teknisk fungere?
Skal deltagerne forberede noget inden eller i mellem sessioner, hvis det er over flere omgange?

 

Markedsføring

Det kan være vigtigt at få markedsført dit online foredrag, så det ikke forsvinder i mængden af de mange muligheder. Derfor skal du gøre dig nogen overvejelser omkring din målgruppe og din markedsføring.

Hvem er målgruppen og hvordan fanger du deres opmærksomhed?
Skal du bruge sociale medier, en hjemmeside eller noget helt andet?
Hvordan vil du have feedback, hvis du ønsker dette?


Du kan se et eksempel på, hvad dine billetkøbere vil møde, når de køber billetter til dine online events, hvis du har valgt et Safeticket billetsystem.

Se online arrangementer købsforløb

Administration af deltagere og betaling

Hvis dit online arrangement ikke kun bruges som promovering, skal du bruge en løsning, hvor du kan tage betaling for at deltagerne modtager adgang til dit online arrangement. Dertil kan der også være et økonomisk perspektiv i det. Din tid kan være brugt bedre andre steder, hvis der ikke er nok deltagende, men her kan du også overveje tidpunkterne passer i forhold til din målgruppe.

Hvor mange skal deltage, for at det giver mening for dig at afholde dit event? Enten økonomisk set eller hvis du bruger det som promovering for dig selv eller det, du sælger.
Har du brug for et billetsystem til at tage imod betalingen og udsende adgangen til dit online arrangement?
Hvilket billetsystem kan tilbyde det, du har brug for?

  • Hvornår får du pengene?
  • Hvad koster det at have billetsystemet?
  • Er du sikker på at billetleverandøren stadig eksisterer, når arrangementet er afholdt?
  • Kan billetsystemet det du har behov for?
    • Sælge billetter online, så du har styr på, hvem der deltager.
    • Sende adgang automatisk evt. med login, så det kun er betalende, der får adgang.
    • Sende en servicebesked som påmindelse kort inden start, hvis det sendes live.
  • Koster det noget at få hjælp til billetsystemet?

Har du brug for hjælp? Ring til os på telefon 7020 4720