Tak. Vi ringer til dig.
×

Sportsløb

Skal du afholde et løb, uanset om det handler om cykelløb, motorløb, triathlon eller et helt alm. løb, skal du bruge en tilmeldingssystem. Hvis der er et deltagelsergebyr, skal dit tilmeldingssystem også kunne håndtere betalinger, så du får så nem en administration som muligt.

Kridt skoene og sørg for at dit løb er planlagt fra start til slut, så dit arrangement bliver en succes.

 


Hvor foregår arrangementet henne?

For at kunne afholde et løb, skal der selvfølgelig være en bane. Størrelsen kan så afhænge af typen af løb eller længden på løbet. Dertil er der diverse praktiske informationer, der er vigtige at have styr på.

Hvilket område afholdes løbet i?
Afholdes løbet på en bane, i en hal, i en skov eller i en bydel, og er det noget du lejer eller ejer?
Hvordan ser området ud i forhold til, at der skal være plads til at samles både ved startområdet og målområdet?
Er der plads til udlevering af deltagernummer og lign.?
Er der toiletter og evt. bad til deltagerne?
Hvordan er parkeringsforhold?
Skal du søge tilladelse om afholdelse? Det kan f.eks. dreje sig om sikkerhedsforanstaltninger, hvis trafikken forstyrres fordi veje skal afspærres eller lign.

Dato

Hvornår er det muligt at afholde løbet?
Er der andre lign. løb i området, der rammer samme målgruppe, som du skal planlægge efter ikke at ramme samme datoer?
Kræver dit løb, at der tages højde for årstiden?

Medhjælpere

Det er altid en fordel at have medhjælpere, der har styr på diverse opgaver, så I hver især kan koncentrere jer om at give en god oplevelse med hver jeres opgaver til løbet.

Skal der være en speaker, der laver opvarmning med løbsdeltagerne, angiver startskud og kårer vinderen?
Er der brug for medhjælpere, der højder øje på ruten i tilfælde af skader, til vandposter, præmieoverrækkelse eller andre opgaver i forbindelse med løbet?

Materialer og gevinster

De fleste forbinder et løb med en vinder og en præmie. Derfor skal du undersøge, hvilke muligheder du har for gevinster uanset, hvor stort eller småt det end må blive.

Skal der uddeles deltagernumre? Skal deltagerne kunne spores, hvornår de løber over målstregen via en chip i nummer eller lign.?
Er der præmier, medaljer eller lign.?
Har du samarbejde med nogen virksomheder, der kan sponsorere præmier, deltagertøj og lign.?
Har du vand, kopper/drikkedunke og borde til vandposterne, hvis det er nødvendigt for dit løb?
Er der brug for et podie til vinderen, eller hvordan foregår præmieoverrækkelsen?
Hører der forplejning med ved deltagelse?
Skal der bruges mikrofon og højtaler til speakeren/opvarmeren?

Markedsføring

For at få så mange deltagere med som muligt, så det både er sjovt for deltagerne at konkurrere, men også for at du synes, at det er sjovt, skal du bruge lidt tid og energi på at markedsføre det.

Hvem er målgruppen?
Hvordan fanger du deres opmærksomhed?
Skal du bruge sociale medier, en hjemmeside, uddele flyers i de lokale løbe-/cykel-/motorklubber, den traditionelle annonce i avisen eller noget helt andet?

Administration af billetsalg

Gør det nemmere for dig selv at administrere tilmeldinger og betalinger med et billetsystem. Du kan derved fokusere på selve forberedelsen og afviklingen af løbet.

Har du brug for et billetsystem til at tage imod betalingen?
Hvilket billetsystem kan tilbyde det, du har brug for?

  • Hvornår får du pengene?
  • Hvad koster det at have billetsystemet?
  • Er du sikker på at billetleverandøren stadig eksisterer, når løbet er afholdt?
  • Kan billetsystemet det du har behov for?
    • Deltagerbilletter, evt. publikumbilletter med/uden pladser, mulighed for rabatkoder, ekstra info om billetkøber, andet?
  • Koster det noget at få hjælp til billetsystemet?

Skal der tjekkes billetter i indgangen/ved fremmøde?
Skal de scannes for at undgå snyd eller er et manuelt tjek fint?

Økonomi

Lav et budget for, så du får et overblik over dine omkostninger, så du kan se, hvor meget du skal indtjene for at få økonomien til at løbe rundt.

Hvad skal speaker og andre medhjælpere have i løn? Hvis det er frivilligt arbejde, hvordan takker du for hjælpen?
Hvad koster området at booke sig ind på?
Koster præmier noget eller er det hele sponsoreret?
Har du diverse materialeomkostninger?
Hvad er billetternes pris?
Hvor meget er billetkøbere villige til at betale for en billet – deltagere som publikum?
Hvor mange skal der som minimum deltage for, at du får overskud?
Kræver det markedsføring for at få nok billetkøbere?
Koster et billetsystem noget at have?

Har du brug for hjælp? Ring til os på telefon 7020 4720