Tak. Vi ringer til dig.
×

Udflugter

Du kan arrangere mange forskellige slags udflugter, f.eks. naturvandring, bustur til en særlig seværdighed eller overlevelsestur.

Det er dog vigtigt at gennemtænke mulige scenarier, så du ikke kommer i knibe midt under din udflugt. Bliv inspireret og se hvilke idéer du kan bruge til din udflugt.

Hjælp og idéer til planlægning af udflugter

Destination

Typisk har du et særligt sted eller naturfænomen for øje, eller også kan det være at turen bliver særlig med en overlevelsestur, en guidet tur med historiske fortællinger eller noget helt andet.

Hvor ligger destinationen?
Hvordan kommer deltagerne derhen?
Er der et mødested, hvor man samlet kører eller går fra?
Hvornår er afgangstidspunkt?
Hvor mange kan tage med på udflugten ad gangen?

Guide

Hvis turen kræver en guide, er det en god idé at søge hjælp til dette, hvis ikke du selv finder dig godt tilpas og har en god viden om det sted eller den oplevelse, deltagerne får.

Hvad er særligt for destinationen?
Skal der fortælles information undervejs for, at deltagerne får noget særligt ud af udflugten?
Har destinationen en guide, eller skal der medbringes en?

Udflugt til Nationalpark Thy, Lodbjerg Fyr Vandretur
Fællesspisning

Forplejning

På udflugter er det altid en god ide at lægge pauser ind, både drikke- og madpauser. Specielt hvis det er fysisk hårde aktiviteter. Dertil vil det være en god idé at  lokalisere toiletmuligheder på forhånd og indtænke tissepauser på ruten.

Er der mulighed for at få mad og drikke undervejs?
Kan det købes, er det en del af prisen eller medbringes individuelt? Giv information herom.
Hvis det er en del af det, hvem står for det?
Er der caféer eller restauranter i nærheden eller på destinationen?
Hvordan er toiletforholdene?
Skal du indlægge “tissepauser” eller kommer de naturligt i programmet for udflugten?

Markedsføring

Søger du deltagere, der allerede kender til dig og dine udflugter, eller søger du at komme bredere ud? Uanset er det en rigtig god idé at gøre tanker om, hvordan du får deltagere med til arrangementet.

Hvem er målgruppen, kender de dig i forvejen og hvordan fanger du deres opmærksomhed?
Skal du bruge sociale medier, en hjemmeside, den traditionelle annonce i avisen eller noget helt andet?
Kan deltagere aktiveres på sociale medier og dele oplevelser derfra?
Er det en udflugt, der lægger op til en særlig form for sammenhold, så kan du lave et sted, hvor folk med denne interesse kan dele deres oplevelser eller lign.

 

“Ringer man til Safeticket, bliver telefonen altid taget. Og når man har brug for hjælp, er det en stor fordel, at det foregår på dansk og ikke på engelsk. Det gør det både nemmere og hurtigere.”

– Mette Hollesen, Marketingkonsulent, Djurslands Bank

Administration af billetter eller tilmeldinger

Gør det nemt for dig selv i forhold til tilmeldinger og evt. billetsalg. Hvis deltagerne får adgang til det online, kan du begrænse administrationen af tilmeldingerne, som især er en fordel, hvis du har andre gøremål eller bare er midt i forberedelserne til udflugten.

Har du brug for et billetsystem til at tage imod betalingen og administrere tilmeldinger?
Hvilket billetsystem kan tilbyde det, du har brug for?

  • Skal du bruge pengene før afholdelse, eller kan du vente det efter afholdelse?
  • Hvad koster det at have billetsystemet, og hvad hører med i prisen?
  • Er billetleverandøren økonomisk stabil og stadig eksisterende, når arrangementet er afholdt?
  • Kan billetsystemet det, du har behov for?
    • Har du brug for yderligere informationsindsamling end standardinformationer til specifikke formål.
    • Kan du sende vigtig information direkte ud til dine deltagere inden afholdelse?
  • Koster det noget at få hjælp til billetsystemet?

Skal der tjekkes billetter ved udflugtens start?

Økonomi

Har du udgifter til din udflugt, kan det være, du skal sætte prisen, så du får det hele dækket, og det dermed kan svare sig for dig at gennemføre arrangementet.

Er der entré på destinationen?
Hvad koster guiden/rundvisningen?
Koster transporten noget, eller sørger deltagerne selv for det?
Hvis du står for forplejningen, hvad er så udgiften hertil?
Bruger du penge på markedsføring?
Koster dit håndteringen af billetter noget?
Hvor mange skal deltage for at det giver mening økonomisk?

Har du brug for hjælp? Ring til os på telefon 7020 4720