Udskudt el. aflyst – markér det på dine events

Står du overfor en udskydelse af et arrangement, en aflysning eller lign., hvor det er vigtigt at gøre det klart og tydeligt på din billetportal, er der nu hjælp at hente. I Safeticket har du fået muligheden for at sætte en statusbesked på det enkelte arrangement, så man kan gøre billetkøberne opmærksomme på noget i forbindelse med arrangementet.
Du kan selv formulere, hvad og hvor meget der skal stå. Du kan f.eks. blot skrive ‘UDSKUDT’, men du kan også skrive en lidt længere tekst som ‘Arrangementet er flyttet til ny dato’, eller noget der er mere beskrivende endnu. Det er helt op til dig.
Funktionen er derfor en besked, som vises på din billetportal i oversigten over dine arrangementer, og når billetkøbere klikker sig ind på det pågældende arrangementet. Det betyder også, at hvis et arrangementet bliver udskudt, behøver du ikke foretage dig andet, så længe det blot er for at gøre opmærksom på dette, og billetsalget endnu ikke er lukket. I en situation som denne, skal du selvfølgelig finde ud af, hvornår arrangementet så afholdes og dertilhørende praktiske ændringer, der skal foretages.
Hvis du bruger statusbeskeden til at angive, at du aflyser et arrangement og skriver ‘AFLYST’ i en statusbesked, skal du stadig huske at stoppe billetsalget, så der ikke er nogen, der forvilder sig ind for at købe billetter alligevel. Herved undgår du at håndtere flere refunderinger end højest nødvendigt.
Du finder funktionen som en af indstillingerne, når du retter dit arrangement. Det eneste du skal være opmærksom på er, at du maksimalt kan skrive 100 tegn, når du laver statusbeskeder. Teksten er rød, så billetkøberen kan få øje på teksten.