Sælg mere end bare billetter

Ligesom webshops kan lave mersalg, kan du som arrangør af events også lave det. Tricket er selvfølgelig at tilbyde en form for en ekstra service i forbindelse med dit arrangement, så dine billetkøbere føler sig hjulpet med at huske eller tage stilling til relevante scenarier frem for at få kastet en masse irriterende reklame i hovedet.

Det kan f.eks. være at en foredragsholder laver bogsalg efter arrangementet. Her vil det være nemmere for alle parter, hvis bogen er bestilt og betalt på forhånd. På den måde ved foredragsholder, hvor mange bøger vedkommende minimum skal tage med, og det minimerer en måske længere kø efter bogen, som kan afskrække andre fra at stå i kø efter bogen.

Det kan også være andre former for mersalg, f.eks.:

  • Forplejning under eller i pausen til dit arrangement
  • Drinksbilletter til fester
  • Tæpper til et udendørs stillesiddende publikum
  • Tilbud om ekstra udstyr til LAN Party
  • Tilbud om transport fra en bestemt destination
  • En kikkert til safariture
  • En fan-trøje for at vise opbakning til holdet
  • Deltagertrøje, -armbånd eller lign. som du kender det fra motionsløb
  • Mulighed for at støtte med f.eks. 10 kr. til et velgørenhedsarrangement
  • Tilbuds på en vinpakke til en vinsmagning
  • Kogebog til et madlavningskursus

Listen af mersalgstilbud kan være lang alt efter typen af arrangement, så overvej hvilke scenarier dine billetkøbere kommer til at stå i på dagen. Giv dem en hjælpende hånd til at løse disse ting på forhånd, så de slipper for problemstillinger undervejs – også selvom de er små og måske meget enkle at løse. Det kan være essentielt for nogen, at de ved, de ikke skal bekymre sig om mad, driksbilletter eller hvad det måtte være.

Med udgangspunkt i at du tilbyder forplejning under dit arrangement, kan det være, du allerede har en billettype inkl. forplejning. Her vil det skabe mere forvirring og irritation end service, hvis tilbuddet også bliver vist ved valg af denne billettype. Derfor skal tilbuddene tilpasses alt efter, hvad den enkelte billettype indeholder i forvejen. Derfor kan tilbuddene godt varieres alt efter, hvad billetkøberen vælger, så billetkøberen føler sig serviceret uanset valg af billettype.

 

Mersalg fra billetkøberens syn

Selvom tilbud i dine øjne som arrangør godt kan virke som en service, skal du også have øje for, hvad dine billetkøbere anser som service. For mange tilbud virker ikke altid positivt, så derfor anbefaler vi at begrænse antallet af tilbud ved mersalg. Som eksempel tillader vi, at arrangører højest viser fire mersalgstilbud pr. kunde i købsforløbet. Du kan variere tilbuddene efter, hvilke billettyper, der bliver valgt.

Dertil skal dit mersalg også være nemt og enkelt at gennemskue, hvad der hører med, så dine billetkøbere ikke tror, de bestiller noget, som de ikke får med. Hvis det igen omhandler forplejningstilbud, er det en god ide at give en indikation af, om der kun er et middagsmåltid inkl. drikkevarer eller om der også vil være en eftermiddagssnack tilgængelig et senere tidspunkt, hvis det er et længerevarende arrangement.

Mersalgsfunktionen er beskrevet i dokumentationen til billetsystemet her: Mersalg i dit billetsystem

Planlægger du et event? Lad os klare alt det besværlige med billetter.

Udforsk Safeticket