Safeticket bliver aktieselskab og rykker op i ny billetliga

Flere gode år med markant vækst og tilgang af højtprofilerede kunder stiller nye krav for billetudbyderen Safeticket, der nu har valgt at omdanne sig til et aktieselskab. Selskabsomdannelsen markerer en oprykning til en ny billetliga, lyder det fra direktionen.

Når man for eftertiden slår Safeticket op i virksomhedsregisteret, står der “Safeticket A/S” i søgeresultatet.

Efter flere succesfulde år skifter virksomheden bag billetsystemet Safeticket nemlig tilværelsen som et anpartsselskab ud med en ny som aktieselskab.

Vi har nu 8 år på bagen, og efter betydelig vækst de senere år er vi rykket op i en ny liga sammen med nogle af de andre store spillere på markedet. Så omdannelsen til A/S er et naturligt skridt på vores rejse fra at være en mindre billetudbyder til et stort og velfunderet billetfirma,” siger Anders Christensen, der er stifter og direktør i Safeticket.

Succes stiller nye krav til forretningen
I november hev Safeticket for andet år i træk Børsens Gazelle-pris hjem, og de senere år har virksomheden formået at udvide kundeporteføljen med store, profilerede kunder som NorthSide festival, Tinderbox festival og Politiken. Det succesniveau stiller nye krav til forretningen.

I kraft af vores vækst møder vi oftere og oftere kunder, som forventer, at vi er et aktieselskab – med de kapitalkrav, der hører sig dertil,” fortæller Anders Christensen og henviser til aktieselskabets krav om en selskabskapital på mindst en halv million kroner.

Som arrangør kan du komme alvorligt i klemme, hvis din billetudbyder bukker under midt i billetsalget til for eksempel en kæmpe festival med tusinder af gæster, eller hvis du ikke kan få udbetalt dine billetindtægter fra seneste koncert eller teaterforestilling. Derfor er det vigtigt for arrangørerne, at de kan sætte deres lid til, at billetudbyderen også er der i morgen. Tidligere på året fik vi en AA-kreditvurdering, og med omdannelsen til Safeticket A/S cementerer vi, at vi er en velkonsolideret virksomhed, som ikke bare er der i morgen, men også næste år og langt ud i fremtiden,” siger han.

 
En del af strategien
Omdannelsen til A/S er en stor milepæl for Safeticket, men det er langt fra endemålet for virksomheden, fortæller Anders Christensen. Tværtimod skal selskabsomdannelsen ses som et vigtigt led i en større strategi, som også involverer ansættelse af nye medarbejdere og flytning til større lokaler.

Selvom det går godt i Safeticket, må vi aldrig glemme rødderne. De fleste af vores nye kunder kommer, fordi de har hørt godt om os fra vores andre kunder, så det er vigtigt for os, at vi fortsat er gearet til at fastholde vores høje serviceniveau, så vores gamle kunder ikke bliver tabt ud af bagdøren,” siger Anders Christensen.

Vi ansætter nye folk og kompetencer løbende i takt med, at vi får både flere og større kunder, så vi fortsat kan løfte opgaverne både teknisk og mandskabsmæssigt. Vores mål er at blive en endnu større spiller på det danske og det europæiske marked,” siger han.

Planlægger du et event? Lad os klare alt det besværlige med billetter.

Udforsk Safeticket