Samarbejde med attraktioners billetplatforme

Selvom du bruger ét billetsystem, kan du sagtens samarbejde med attraktioner, der bruger et andet system. Det kræver blot, at du har en aftale med attraktionen om, hvordan det skal foregå.

Læg attraktionens billetnumre ind i dit billetsystem

Har du et samarbejde med en bestemt attraktion om, at dine medlemmer, dine kolleger eller en din særlige kundegruppe får rabat på attraktionens entrébilletter, sæsonkort eller andre slags billetter, kan du fortsat bruge dit eget billetsystem til at sælge billetterne, så du har styr på hvem og hvor mange der deltager af dine billetkøbere.

Du kan endda gøre sådan, at billetterne kan bruges direkte i attraktionens billetscanning, hvis attraktionen har mulighed for at tilsende dig en liste med deres billetnumre. Med en billetnummerliste fra attraktionen kan du lægge billetnumrene direkte ind på arrangementet i dit billetsystem. Når du sælger en billet til det pågældende arrangement i dit billetsystem, vil billetten få et billetnummer fra attraktionens liste, hvilket afspejles i stregkoden på billetten. Stregkoden kan derfor scannes direkte i attraktionens indgang, da billetnummeret en gyldig stregkode i deres billetsystem.

Har du brug for QR-koder?

Bruger attraktionen QR-koder i stedet for almindelige stregkoder, kan dette også lade sig gøre. Det kræver dog et par ændringer inden billetsalget starter, f.eks. i forhold til billetternes layout. Det vil sige, at når billetterne udstedes i dit billetsystem, skal der dannes QR-kode i stedet for en alm. stregkode. Det er som sagt muligt, men du skal stadig være opmærksom på, at justeringerne skal foretages, inden du starter dit billetsalg for at virke efter hensigten.

Billetter til ombytning inden brug

Hvis attraktionen ikke har mulighed for at udstede en liste over billetnumre til dig, men i stedet på traditionel vis kan sende dig en stak entrébilletter, som du kan sælge, skal du være ekstra opmærksom, når du sælger billetterne i dit billetsystem. Det skal være tydeligt og umuligt at tage fejl af, at billetkøberne skal ombytte deres Safeticket-billetter til de gyldige entrébilletter fra attraktionen, samt hvor og hvornår de kan ombytte billetterne.

Hvis dine billetkøbere kan tage fejl og møder op med de forkerte billetter, står både attraktionen og du i en uheldig situation med utilfredse billetkøbere, som ikke kan blive lukket ind på de billetter, som de regner med virker. Derfor er det en god ide at være på forkant med de fejltagelser, de vil kunne opstå. Udover hvor og hvornår billetterne kan ombyttes, vil det også være en god ide at oplyse, hvis billetterne skal benyttes en bestemt dag eller indenfor en særlig periode. 

Lav aftaler med attraktionen

Husk at forhøre den pågældende attraktion, hvilke muligheder du har for at lave et eventuelt samarbejde. Det kan være, de har regler om, hvor mange billetter du som minimum skal sælge for at lave et samarbejde, hvad et samarbejde med dem går ud på eller helt andre regler, som kan være relevante for dig. Et samarbejde skal gerne være en win-win situation, som både du og attraktionen får noget ud af, så det er umagen værd.

Hvis du ikke kan lave et samarbejde med attraktionen, men fortsat ønsker at give en gruppe personer en fælles oplevelse, har du som alternativ ofte mulighed for at købe gruppebilletter for den samlede flok. Dette bør du også tjekke op på, inden du starter dit billetsalg for at være på den sikre side.

Planlægger du et event? Lad os klare alt det besværlige med billetter.

Udforsk Safeticket