Udsend informationer til billetkøberne

I Safetickets billetsystem har du mulighed for at sende informationer ud til dine billetkøbere om dit kommende arrangement, uden at sætte alle på samme mail og gøre det hele manuelt.

Til dette formål kan du bruge Service-beskeder, som du finder i dit Safeticket billetsytem. Du kan læse mere om, hvordan du helt praktisk sætter service-beskederne op i vejledningen, som du finder her.

Du kan bruge funktionen til at sende forskellige former for servicemeddelelser, så længe de alle har til fælles at være relevante for det pågældende arrangement. Her kan vi kun understrege, at funktionen en servicebesked, og derfor må den ikke bruges til markedsføring. 

Ved du ikke, hvad du kan bruge funktionen til, kan du finde inspiration til det fra følgende eksempler og eventuelt kombinere flere af dem:

  • Holder du et udendørs arrangement, kan det være relevant at vide, om du anbefaler billetkøberne at medbringe gummistøvler, regntøj, tæpper at varme sig under, og lign.
  • Afholder du et arrangement bestående af forskellige elementer, kan du udsende et program for dagen, så billetkøberne ved, hvad de “møder ind til”, når de ankommer til dit arrangement. Da vi har forskellige personlighedsprofiler, kan det være en hjælp til den type profil, der gerne vil være forberedt. 
  • Er der trængt plads i forhold til parkering, kan du udsende information, og evt. en guide til, hvor man kan parkere, hvis der ikke er pladser nok.
  • Du kan sende en form for (rute)vejledning, hvis jeres lokalitet er svær at finde. Det kan være, at en vej er afspærret pga. arrangementet, eller det ikke afholdes i hovedbygningen, så billetkøbernes skal guides det rette sted hen. På den måde kan du minimere forvirring på selve dagen.
  • Er det lang tid siden, folk kunne bestille billetter, kan det være en rigtig god ide at sende en påmindelse om, at dit arrangement snart finder sted, så billetkøberne husker at troppe op, og du får fuldt hus.
  • Hvis billetkøberne kan ankomme til dit arrangementet, når det passer dem bedst indenfor det fastlagte tidsinterval for arrangementet, kan du sende en reminder til dem, der ikke allerede er ankommet, for at minde dem om, at arrangementet er i fuld gang.
  • Skulle du være i den uheldige situation, at du må aflyse et arrangement, kan du udsende information herom. Det kan du dog også sende ud sammen med refunderingen af ordren.
  • Send en besked ved ændringer i forhold til afholdelsestidspunkt, lokalitet eller andre informationer, der kunne være vigtige at sende ud på forhånd.

Der er derfor forskellige muligheder for at dele en relevant information til dine billetkøbere. Uanset hvilken information du udsender, skal du være opmærksom på, at ikke alle tjekker sin mail eller mailen kan ende en kategori, som de ikke nødvendigvis tjekker, så hvis det er en afgørende information, skal du overveje, hvordan beskeden overgives og dermed modtages bedst.

Vi vil dog gøre opmærksomme på, at denne funktion ikke skal bruges til markedsføringsformål, som at reklamere for jeres andre arrangementer, ting I sælger til arrangementet, andre former for reklame eller mersalgsmuligheder, da billetkøberne særskilt skal give jer lov til at bruge deres informationer til markedsføring. Vi anbefaler, at du i så fald bliver opdateret på markedsføringsloven, så du ikke kommer ud, hvor du ikke kan bunde.

Har du ikke Service-beskeder tilgængeligt i dit Safeticket billetsystem, men gerne vil bruge det, kan du kontakte os på info@safeticket.dk eller 70204720, så kan du hurtigt få funktionen aktiveret.

Planlægger du et event? Lad os klare alt det besværlige med billetter.

Udforsk Safeticket