Find svar som billetkøber

Vi har her samlet de mest gængse spørgsmål fra billetkøbere, så du måske kan finde svar på dit spørgsmål. Hvis du har spørgsmål til et specifikt arrangement, skal du kontakte arrangøren direkte, enten via deres billetsystem eller andre kontaktformer.

Skal du købe billetter til et arrangement, henviser vi til arrangørens egen billetportal.

Safeticket.dk er forbeholdt arrangører, og du kan derfor ikke finde arrangementer her. Vi anbefaler at google arrangøren frem eller tilgå deres arrangementer via deres hjemmeside eller sociale medier. Arrangøren kan være et spillested, en foredragsholder, en kunstner, en klub eller noget helt andet.

Kontakt arrangøren, hvis du er i tvivl om, hvor du kan købe billetter til deres arrangementer.

Ved billetkøb lander du på en kvitteringsside, hvor du har mulighed for at downloade billetterne. Dertil modtager du en kvitteringsmail med vedhæftede billetter, eller du kan følge linket i mailen for at hente billetterne. 

Har du ikke modtaget din kvitteringsmail kort efter køb, anbefaler vi først og fremmest at tjekke spam-filter og andre filtre i din mail, der kan sortere diverse mails fra. Findes mailen ikke nogen steder, kan du kontakte arrangøren. Arrangøren vil kunne tjekke om, der evt. skulle være en fejl i mailadressen, så du af gode grunde ikke har modtaget mailen. Arrangøren kan også gensende mailen.

Husk at gemme mailen med billetterne, så du kan finde billetterne, når du skal bruge dem.

Hvis du opdager, at Safeticket har hævet penge på din konto, har du købt noget, som du måske ikke kan huske, eller noget du ikke relaterer til Safeticket. Vi kan hjælpe dig med at finde ud af, hvad du har købt.

Du kan sende en mail til info@safeticket.dk med det præcise beløb inkl. decimaler, og hvilken dato beløbet er hævet. Hvis du kan se yderligere transaktionensoplysninger i din netbank, må du gerne oplyse disse også.

Det kan være, din samlever har købt en oplevelse med dit kort, du har betalt for dit barns studietur, eller du selv har købt noget, du bare ikke vidste, var bestilt igennem et Safeticket billetsystem.

Vær opmærksom på, at Safeticket ikke kan hæve penge på din konto uden, at du eller en anden har brugt dit kort til et køb. Vi kan højest sandsynligt finde frem til, hvad der er blevet købt, så kontakt os venligst info@safeticket.dk

Fra du modtager en mail om, at dine billetter er blevet refunderet, går der typisk 2-3 bankdage.

Modtager du imod forventning ikke beløbet ind på kontoen, har dette typisk en af følgende årsager som forklaring.

  • Din ordre er betalt med en anden persons betalingskort, f.eks. en anden person i husstandens.
  • Du har skiftet pengeinstitut siden du gennemførte betalingen, pengene er således endt hos dit gamle pengeinstitut, der så kan hjælpe dig med at få dem formidlet videre til din nye konto.
  • Hvis du har fået nyt betalingskort påvirker dette ikke refunderingen, medmindre du har skiftet pengeinstitut.

Hvis du har spørgsmål bedes du kontakte os på info@safeticket.dk

Får du ikke lov til at gennemføre et køb, bedes du prøve i en anden browser, f.eks. Chrome, Safari, Forefox eller lign. Alternativt prøv et andet device. Fungerer det stadig ikke, kan du kontakte arrangøren med problemet.

Hvis du efterspørger at få en billet refunderet, må vi bede dig kontakte arrangøren direkte. Du har ikke som udgangspunkt ikke returret på dine billetter. Så har du spørgsmål til din ordre, skal du kontakte arrangøren. 

Når en ordre eller udvalgte billetter på en ordre bliver refunderet, vil du få en mail omkring dette.

Pengene tilbageføres automatisk til kontoen tilhørende det betalingskort, der er anvendt ved bestillingen, i løbet af 2-3 bankdage.

Modtager du imod forventning ikke beløbet ind på kontoen, har dette typisk en af følgende årsager som forklaring.

  • Din ordre er betalt med en anden persons betalingskort, f.eks. en anden person i husstandens.
  • Du har skiftet pengeinstitut siden du gennemførte betalingen, pengene er således endt hos dit gamle pengeinstitut, der så kan hjælpe dig med at få dem formidlet videre til din nye konto.
  • Hvis du har fået nyt betalingskort påvirker dette ikke refunderingen, medmindre du har skiftet pengeinstitut.

Hvis du har spørgsmål bedes du kontakte os på info@safeticket.dk

I henhold til “Lov om forbrugeraftaler § 18 stk. 12” er køb af billetter ikke omfattet fortrydelsesretten.

Hvis du alligevel vil forhøre dig, om det er muligt, skal du kontakte arrangøren direkte. I kvitteringsmailen kan du finde både hvem arrangøren er og kontaktoplysninger herpå.

Er du i tvivl, om der er en minimumsalder for deltagelse, eller om der er en grænse for, hvornår en deltager kan købe en børnebillet fremfor en voksenbillet eller lign., skal du kontakte arrangøren.

Du kan finde kontaktoplysninger på arrangørens billetportal eller i din kvitteringsmail, hvis du har købt billetter allerede.

Er du i tvivl, om du skal eller må medbringe noget til et arrangement, bedes du kontakte arrangøren.

Det er ikke sikkert, at du selv må medbringe mad- og drikkevarer, dit kæledyr, stole eller lign. Det kan også være, at du omvendt opfordres til at medbringe noget. Dette afhænger af arrangøren og arrangørens arrangementer.

Find kontaktoplysninger på arrangørens billetportal eller i din kvitteringsmail, hvis du har købt billetter allerede.

Har du brug for en ledsager og/eller en handicapplads/kørestolsplads til et arrangement og er i tvivl om reglerne, kan du kontakte den pågældende arrangør.

Du kan finde kontaktoplysninger på arrangørens billetportal eller i din kvitteringsmail, hvis du har købt billetter allerede.

Som billetkøber kan du ikke logge ind i et Safeticket billetsystem.

Det er nemt og enkelt at finde et arrangement, bestille billetterne og du får dem sendt direkte til den mail, du har brugt ved billetkøb.

Login-muligheden er forbeholdt arrangøren bag det pågældende billetsystem.