Få særlige informationsfelter på billetten

En nyhed i Safeticket er, at du ikke længere behøver at lave krumspring for at få flere oplysninger end standardinformationer om billetkøberen direkte på billetten. Du kan endda få de særlige oplysninger på billetten kvit og frit.

Idrætsforeningers tilmeldinger og billetsalg

Når idrætsforeningen eller andre lokale “arrangører” står får den årlige byfest, har der mange steder været tradition for at klare tilmeldinger manuelt, så en eller to har ansvaret for det, eller også har deltagerne bare skulle møde op på dagen. Hvis deltagerne bare skal møde op og betale på dagen, kan de give usikkerheder i forhold til mad, pladser og om arrangement kan løbe rundt økonomisk. Dertil koster det også de frivilliges tid at holde styr på tilmeldinger, som kan komme på alle mulige tidspunkter.

Derfor kan det være en god ide at bruge et billetsystem til at holde styr på tilmeldinger og eventuelle betalinger, så det bare er at hente en liste over deltagerne. Hvis der er betaling ved tilmelding, er der heller ikke nogen, der skal stå og fumle med betalinger, som måske kan være stressende at holde styr på, hvis alle tropper op samtidig, står i kø og måske ikke betaler med lige penge.

Brugerhåndtering i dit billetsystem

Når du har et Safeticket billetsystem, kan du have lige så mange brugere tilknyttet, som du har brug for. Vi opfordrer til, at hver person har sin helt egen bruger. På denne måde er det nemmere at huske sin egen mail og sit kodeord. Skulle en bruger ske at glemme sit login alligevel, kan brugeren nulstille sit kodeord, uden det går udover alle andre brugere.

Få styr på genåbningsplanen

Længe har vi glædet os til en mere normaliseret måde at afholde events på. Heldigvis kan vi efterhånden se en ende på samtlige restriktioner. Nogle restriktioner er allerede trådt ud af kraft på særlige områder, mens andre fortsat er gældende i et vist omfang. De nedenstående lempelser er dog med forbehold for myndighedernes ændringer.

Udskudt el. aflyst – markér det på dine events

Står du overfor en udskydelse af et arrangement, en aflysning eller lign., hvor det er vigtigt at gøre det klart og tydeligt på din billetportal, er der nu hjælp at hente. I Safeticket har du fået muligheden for at sætte en statusbesked på det enkelte arrangement, så man kan gøre billetkøberne opmærksomme på noget i forbindelse med arrangementet.

Afhold events med afstandskrav

Det kræver en anderledes tankegang, hvis du ikke kan afholde dine events som vanligt. Har du events med siddende gæster, kan du i øjeblikket have flere gæster, end hvis de ikke er siddende med faste pladser. Der er dog også restriktioner i forhold til siddende gæster, som skal overholdes for, at du kan afholde dit arrangement uden at bidrage til et øget smittetryk – orienter dig om de aktuelle regler på coronasmitte.dk

Få inspiration til dine arrangementer

Til trods for at kulturlivet ikke brager derudaf i tiden, hjælper det ikke at ærger os over noget, vi ikke selv er herre over. Covid-19 har gjort, at vi har haft mulighed for at træde et skridt tilbage og tænke lidt anderledes. Hos Safeticket har det givet tid til andre ideer og projekter, så vi kan hjælpe arrangører på nye måder. F.eks. vil vi gerne hjælpe dig som arrangør med at finde inspiration til at få gang i arrangementerne igen, når du får mulighed for det.

Saml identiske events under samme link

Afholder du en af følgende type af arrangementer, kan det være relevant for dig at administrere billetsalget for samtlige ensartede arrangementer under ét. Der kan eksempelvis være tale om:

  • Museumsrundvisning
  • Restaurant
  • Drive-in biograf
  • Bustur
  • Arrangementer med begrænsning på antal samtidige gæster i et givent område

Gå online med dit event

Midt i under alt Corona-postyret med særlige restriktioner, kommer mange ud for et scenarie, hvor det er svært at gennemføre planlagte events. Det gælder både lige nu og her, men der er også en uvished omkring, hvordan dine billetkøbere opfører sig, når restriktionerne forsvinder langsomt igen. Derfor kan det være en god ide at se efter alternative måder at afholde dine events på.